Blog

Jeste li ikada bili iznenađeni iznenadnom promjenom imena ili logotipa poznatog brenda?  (Elone Musk i “X”). Rebranding ponekad može zbuniti publiku, ali kada je dobro izveden, može udahnuti novi život u identitet organizacije.

Za neprofitne organizacije, ulozi su visoki kada se razmatra rebranding. Promjena imena, logotipa ili misije organizacije može biti ključna, pomažući prevladavanju prepreka ili revitalizaciji imidža. Međutim, ove promjene mogu se obiti o glavu ako se provedu iz pogrešnih razloga.

Pogledajmo svijet rebrandinga: istražujući kada može biti koristan, a kada je suptilniji pristup – poput promjene marketinške strategije – možda bolji izbor.

Prvo, razjasnimo što znači rebranding za neprofitne organizacije.

Marketing vs. Branding

Marketing se sastoji od aktivnosti usmjerenih na promociju organizacije i postizanje njezinih ciljeva, poput strategija digitalnog oglašavanja ili kampanja na društvenim mrežama. Branding se odnosi na to kako vas vaša publika percipira i identificira. Vaš identitet brenda sastoji se od raznih elemenata poput imena, logotipa, izjave misije, web stranice, sheme boja, glasa i osobnosti. Modificiranje bilo kojeg od ovih elemenata predstavlja “rebrand”.

Zašto bi neprofitne organizacije trebale biti oprezne s rebrandingom?

S jedne strane, prilagodba aspekata vašeg identiteta brenda način je evolucije, prilagodbe promjenjivom tržištu ili približavanja ciljanoj publici.

No, zapamtite, publika stvara očekivanja na temelju određenih aspekata vaše organizacije, poput vašeg imena i logotipa. Ljudi često pružaju otpor promjenama, a mijenjanje previše ili pogrešnog elementa može ugroziti vezu s vašom uspostavljenom publikom i ulaganje potrebno za njezinu izgradnju.

Dakle, kada su potencijalni rizici rebrandinga vrijedni toga? Ispitajmo nekoliko scenarija kada rebranding možda nije najbolja strategija:

  • Nakon PR krize: Rebranding odmah nakon problema s javnim odnosima može izgledati kao pokušaj prikrivanja problema. Bolji pristup mogao bi biti usmjeren na kontrolu štete kroz marketing i poruke dok se situacija ne stabilizira.
  • Ako vaši vizuali izgledaju zastarjelo: Ova situacija može zahtijevati manje ažuriranje, a ne nužno potpunu obnovu. Osvježavanje vaše web stranice, logotipa i drugih identitetskih elemenata može oživjeti vaše marketinške napore kada su u padu.
  • Dolazak novog vodstva s novom vizijom: Promjena je neizbježna, ali potpuna obnova kako bi se prilagodila entuzijastičnom novom direktoru rijetko je potrebna i često kontraproduktivna. Konzistentnost u marketingu je ključna! Suptilnije promjene kroz manje rizične marketinške taktike vjerojatno su bolji izbor.

Kada trebate razmotriti rebranding?

Postoje situacije kada je rebranding upravo ono što je potrebno – pod uvjetom da se radi iz pravih razloga. Povijest je puna uspješnih priča o rebrandingu, a vaša organizacija može biti sljedeća. Evo nekoliko situacija kada bi rebranding mogao biti najbolja opcija:

  • Vaša organizacija se razvila u nešto drugačije: Neprofitne organizacije često započinju s određenom misijom, da bi se pretvorile u nešto potpuno drugačije. Ako vaš trenutni brend ne odražava vašu misiju, rebranding koji uključuje novo ime, makeover logotipa, svježu izjavu misije ili kombinaciju ovih elemenata može biti potreban. Vaša strategija brenda trebala bi odražavati ne vašu prošlost, već vašu sadašnjost.
  • Vaš trenutni brend ne obuhvaća sve što radite: Ako ste proširili svoje usluge, operacije, geografski doseg ili počeli zadovoljavati raznolikiju publiku, vaš brend bi trebao držati korak. Ako je vaša organizacija prerasla vaše ime, logotip, misiju itd., vrijeme je za rebranding na način koji je u skladu s vašom novom veličinom i opsegom. Prerasti svoj brend je pozitivan problem, i jedan od najboljih razloga za rebranding.
  • Vaš brend je nezaboravan: Uspješni brendovi su odmah prepoznatljivi. Ako je vaš brend nezaboravan – recimo, zbog nekonzistentnog logotipa i dizajna – onda bi rebranding mogao biti potreban. To može pomoći vašoj organizaciji da postane prepoznatljiva i izgradi lojalnost. Ako niste sigurni, agencija za branding može vam pomoći stvoriti kohezivan identitet brenda koji doista odražava tko ste.
  • Ljudi ne razumiju što radite: Nakon što vide vaše ime, pročitaju vašu izjavu misije ili uoče vaš logotip, ljudi bi odmah trebali razumjeti tko ste i što radite. Ako to nije slučaj, razmotrite rebranding što prije. Živimo u eri smanjenih pažnji i žestoke konkurencije. Ljudi ne žele raditi kako bi vas razumjeli. Najbolji brendovi imaju jednostavan ali relevantan logotip, konzistentne boje i dizajn, uvjerljivu poruku i jasnu misiju. Ako ovi elementi ne rade zajedno kako bi stvorili snažan brend za vašu organizaciju, vjerojatno je vrijeme za pokretanje procesa rebrandinga.

Zaključak

Rebranding je značajan potez koji može promijeniti kako se vaša organizacija percipira i kako se povezuje s vašom publikom. Nije odluka koju treba donijeti na brzinu, ali kada se provodi iz pravih razloga i dobro izvrši, može oživjeti vašu organizaciju, čineći je relevantnijom, nezaboravnijom i usklađenijom s vašom misijom i ponudom. Tajna uspješnog rebrandinga je razumijevanje kako se vaša organizacija razvila, poznavanje potreba vaše publike i osiguravanje da vaš brend točno odražava tko ste sada.

Tags: