Influencer marketing, dugogodišnji protagonist u B2C sektoru, danas sve više pronalazi svoje mjesto i u B2B industriji. Tradicionalno rezerviran za potrošačke proizvode i usluge, influencer marketing je sada postao ključna strategija za brendove u poslovnom do-business (B2B) okruženju. Ovaj članak istražuje kako B2B brendovi koriste influencere kako bi povećali svijest o svojoj marki, stvorili autoritet te generirali kvalitetne potencijalne kupce (leadove).
1. Evolucija Influencer Marketinga u B2B Sektoru:
Dok su influenceri tradicionalno bili povezani s modom, ljepotom i lifestyle proizvodima, njihova uloga se sada proširuje i na industrijski, tehnološki i profesionalni sektor. B2B brendovi prepoznaju vrijednost suradnje s relevantnim influencerima kako bi dosegnuli ciljanu publiku, koja obično uključuje poslovne profesionalce, donositelje odluka i kupce u tvrtkama.
2. Izgradnja Autoriteta i Povjerenja:
Suradnja s influencerima omogućuje B2B brendovima da izgrade svoj autoritet i povjerenje među svojom ciljanom publikom. Kroz kvalitetan sadržaj i preporuke od strane relevantnih influencera, brendovi mogu demonstrirati svoje stručno znanje, kvalitetu proizvoda ili usluga te svoju posvećenost zadovoljstvu kupaca.
3. Povećanje Svijesti o Brendu:
Influenceri imaju moć da prošire svijest o B2B brendovima među svojim pratiteljima i publikom. Kroz autentične i relevantne preporuke, influenceri mogu privući pažnju na brendove, pogotovo ako ciljaju specifične industrije ili segmente tržišta. Ovo je posebno važno za nove ili manje poznate brendove koji žele izgraditi svoju prisutnost na tržištu.
4. Generiranje Kvalitetnih Leadova:
Jedan od najvažnijih ciljeva B2B marketinga je generiranje kvalitetnih leadova. Suradnja s influencerima može pomoći brendovima da privuku relevantnu publiku koja je zainteresirana za njihove proizvode ili usluge. Kroz strategije poput sadržajnog marketinga, webinara, ili demo videa koje provode influenceri, brendovi mogu privući pažnju i angažirati potencijalne klijente.
5. Budućnost Influencer Marketinga u B2B Sektoru:
Kao što influencer marketing nastavlja rasti u B2B sektoru, očekuje se da će se pojaviti nove strategije i trendovi. Ovo područje će vjerojatno doživjeti daljnje inovacije kroz napredak tehnologije, prilagodbu influencer marketinga na specifične potrebe B2B tržišta te povećanje broja influencera koji su specijalizirani za poslovne teme.
Jedan stvarni primjer B2B influencer marketinga je suradnja između Adobe-a, globalnog lidera u digitalnom marketingu i dizajnu, i influencera Garyja Vaynerchuka, poznatog poduzetnika, investitora i stručnjaka za društvene medije.
Adobe je želio promovirati svoj softver Adobe Creative Cloud među kreativnim profesionalcima i dizajnerima, ali i među poslovnim liderima i marketinškim stručnjacima. Kako bi se povezali s ovom raznolikom publikom, odlučili su surađivati s Garyjem Vaynerchukom, influencerom koji uživa autoritet u području poduzetništva, marketinga i tehnologije.
Gary Vaynerchuk je poznat po svojim inspirativnim govorima, knjigama i aktivnoj prisutnosti na društvenim mrežama, gdje ima milijune pratitelja. Njegova autentičnost, stručnost i velika publika činili su ga idealnim partnerom za Adobeovu kampanju.
U suradnji s Garyjem, Adobe je organizirao seriju webinara, panel diskusija i online radionica na temu kreativnosti, digitalnog marketinga i tehnologije. Gary je bio moderator ili gostujući predavač na ovim događajima, dijeleći svoje znanje, iskustva i savjete s publikom.
Tijekom ovih događaja, Adobe je promovirao svoje proizvode i usluge, uključujući Adobe Creative Cloud, kao ključne alate za kreativce, marketinške stručnjake i poslovne lidere. Gary je aktivno promovirao ove događaje na svojim društvenim mrežama i u svojim emisijama, privlačeći pažnju svoje vjerne publike na Adobeovu kampanju.
Rezultat ove suradnje bio je povećanje svijesti o Adobe Creative Cloud među različitim segmentima publike, stvaranje pozitivnog imidža brenda, te generiranje kvalitetnih leadova u ciljanom sektoru. Ova kampanja je bila primjer uspješne integracije influencer marketinga u B2B strategiju Adobe-a, koja je rezultirala povećanjem angažmana, prodaje i lojalnosti prema brendu.